اصلاح طلب حکومتی چگونه موجودی است؟ دید گاه هایش در مورد حقوق انسان، زندان، اعدام و شکنجه چیست؟

می خواهید بدانید اصلاح طلب حکومتی  چگونه موجودی است؟ به صحبت های مجید انصاری که گویا حجت اسلام هم هست، نگاهی بیاندازید. او که به معاونت پارلمانی روحانی انتخاب شده، در مورد جنایت کاری مثل خلخالی که 11 نفر را در فرودگاه سنندج در حالی اعدام کرد که احسن ناهید بر روی برانکار قرار داشت و زخمی بود و ناضر سلیمی با دست شکسته و حایل گردنش مقابل جوخه ی اعدام قرار گرفته بود، و در پاوه 22 نفر را در کنار دیوار مدرسه قرار داد و اعدام کرد، می گوید:
 "چرا وقتی گفته مي‌شود آقای خلخالی برای بيست نفر در پاوه دستور اعدام داده است، در كنار آن نمي‌نويسند كه در پاوه چه بلوايی بود؟، پوست سر بچه‌های مردم را زنده زنده مي‌كندند، با حلبی سر بچه‌ها را مي‌بريدند، اندام آنها را قطع مي‌كردند و خون مردم را مي‌ريختند؛ استقرار و امنيت كشور در مرحله‌ی نابودی بود؛ چرا جفا و ظلم مي‌شود؟ ".
 کسانی که خلخالی اعدام کرد شخصی مانند دکتر رشوند سرداری، پزشک انساندوستی بود که به جرم مداوای مجروحین جلوی جوخه ی اعدام رفت و هرمز گرجی بیانی دبیر فیزیک دبیرستان های کرمانشاه صرفاً به علت عقاید مارکسیتی اش اعدام گردید. این حجتِ  اسلام اگر مانند تمام متأخرین خود دروغ نمی گوید چرا بعد از 34 سال که از اعدام های پاوه می گذرد، یک عکس از این "بچه های مردم که زنده زنده پوست سرشان کنده شده است" را منتشر نمی کنند؟ حقیقت این است که خلخالی جلاد بود، و مثل خیلی از اصلاح طلبان سابقه ی جنایاتشان انکار ناپذیر.  این رئیس سابق سازمان زندان در دهه ی "طلائی" شصت، در توجیه اعدام زندانیان که در بیست و پنج سالگی  ان جنایات که توسط دادگاه مردمی ایران تریبونال و کمیسیون حقیقت یاب و پارلمان کانادا، به مصداق جنایت علیه بشریت شناخته شده است، می گوید:
"اگر اقدامات تاريخی را در همان مقطع زمانی و مكانی خاص بررسی نكنيم كاری خائنانه است. اگر امروز بعد از بيست و پنج سال بدون توجه به مقتضيات زمان و مكان و خطراتی كه انقلاب را تهديد مي‌كرد و مشكلاتی كه وجود داشت، عملكرد ياران امام يا شخص امام را در فضای امروزی بدون تحليل و توضيح به جامعه منتقل كنيم، صداقت و امانت را رعايت نكرده‌ايم."
معنی این کلمات  جز تلاش عبث برای شستن دامن خود و همراهان اصلاح طلب از خون و جنایت چیست؟  کدام مقتضات زمانی اعدام دسته جمعی چندین هزار زندانی سیاسی را،  هفت هشت سال بعد از امام دادگاهی شدنشان ئ اتمام محکومیت توجیه می کند؟  هزاران هوادار سازمان مجاهدین که در سال های 60 و 61 به جرم فروش نشریه و یا جمع آوری کمک مالی دستگیر، شکنجه و سپس به زندان های طولانی مدت محکوم شده، و اینک مورد کشتار دسته جمعی قرار می گرفتند، با کدام تحلیل معطوف به مقتضات زمانی و مکانی قابل توضیح است؟ دهها نفر از اعضای و هواداران حزب توده و سازمان اکثریت که در سال 67 اعدام شدند، بعضاً با اقدامات سازمان مجاهدین مخالفت شدید می کرده اند.  دهها زندانی کمونیست، چپ و مبارزی در زندان بودند و اعدام شدند که هیچ نسبتی با سازمان مجاهدین، اقدامات مسلحانه ی مجاهدین نداشته، نه در عراق بوده اند، و نه در هیچ کشور دیگری. آن ها در عنفوان جوانی به جرم هواداری از عقاید چپ گرایانه و یا توزیع نشریات و ادبیات کمونیستی، دستگیر شده، مورد اذیت و آزار و شکنجه و تعزیر های اسلامی زندابانانی که تحت رهبری امثال انصاری بوده اند قرار گرفته، به زندان های طولانی مدتی محکوم شده، این حکم و زندان ناعادلانه را کشیده و منتظر آزادی بوده اند که اعدام شده اند. بعضی از اعدام شده گان هوادر اندیشه های شریعتی و یا آرمان مستضعفین بوده اند، اما چون در عرصه ی اندیشه، با جمهوری اسلامی دمساز نبودند، به اعدام سپرده شدند. دفاع از چنین اعدام هائئ دفاع از گذشته ی ننگین خودی هاست!

Comments

Popular posts from this blog

ده سال از درگذشت مسعود طاعتی زاده سروقامت ِزندان دهه ی شصت، فدائی خلق ایران و عضو پیشین تیم ملی بسکتبال ایران گذشت.

چهارگانه ی خلجی- مسیح نژاد- آل آقا و باقر انژاد

40 سال از ترور شهرام میرانی توسط مزدوران رژیم جمهوری اسلامی مرکب از دانشجویان انجمن های اسلامی و هواران سازمان کثریت گذشت و مادر شهرام هنوز به دنبال پاسخ به سوئا چگر سوزش