چهارگانه ی خلجی- مسیح نژاد- آل آقا و باقر انژاد

سکوت سنگین چندین ساله ی جماعت فعال رسانه های مجازی خارج از کشور شکسته شد! به ناگاه پرونده "اختلاس پتروشیمی" چند روز بعد از تشر خامنه ای و وعده ی اقدامات مؤثر در 40 سالگی انقلاب، باز شد. و به "یمن " این گشایش قفل زبان فعالین خارج از کشوری نیز باز شد. نام مرجان شیخ الاسلامی آل آقا مطرح شد، وقتی یکسال پیش در این مورد از دوستی که به علت شغلش در خرید و وفروش و خانه در تورنتو فعال است کمک گرفتم تا بتوانم اسامی خانه هایی که به نام ایشان در تورنتو ثبت شده است به چندین ملک در کانادا و یک ملک در
ایالت واشنگتن آمریکا برخوردم. ملک واشنگتن جذاب تر بود ویلائی به مساحت تقریبن 1500 متر مربع واقع در شماره ی 4802 Foxhall Crescent NW nv در واشنگتن کاونتی، ایالت واشنگتن دی سی زیپ کد 20007 با قیمت مقطوع دومیلیون و سیصد و پنجاه دلار امریکائی؛ خریدار خانم مرجان شیخ الاسلامی آل آقا، و فروشنده هم خانم و آقای ریچارد و مایرنا تورن در سال 2016. بیشتر از این اطلاع نمی شد کسب کرد. غیر از این که در این مدت که خانم آل آقا در کانادا مشغول رتق و فتق آمور بود و پرونده ی شهروندی اش در اداره مهاجرت منتظر امضاء نهائی بود، شوهر جدید ایشان اقای مهدی خلجی ساکن این قصر بود. می گویم قصر چون با توجه به اختلاف زیاد قیمت خانه در تورنتو- و کانادا با آمریکا بعد از سقوط قیمت املاک در آمریکا، این ملک با این قیمت و این مساحت در مقایسه واقعاً قصر است. در این مدت شوهر سابق ایشان پاسدار مجید باقرنژاد، بدون هیچ مشکلی که سابقه ی عضویت در سپاه پاسداران کرمانشاه برایش پیش آورده باشد، چندین بار به شهر تورنتو برای دیدار خانواده یعنی همسرش و فرزندان و نیز والدین اش آمده اند. دلیلش هم تابعیت شهروندی است که گویا ایشان به دریافت آن نائل شده است.
این اقای مجید باقرنژاد، و خانم مسیح علی نژاد و خانم آل آقا هر سه در "خبرگزاری میراث فرهنگی" همکار بوده اند و این رفاقت تا تورنتو و همین الان ادامه داشته و دارد. همین اقای خلجی در 6-7 ماه گذشته چندین بار به عنوان سخنرانی مدعو، میهمان شهر تورنتو بوده است تا برای ایرانیان مبارز در مورد "اختلاس" بگوید. ایشان پژوهشگر ارشد سازمان هائی است که در مورد تحریم ها فعال هستند و همسرشان متخص در پرونده های اختلاسی برای دور زدن تحریم ها! طوفان خنده ها. عکسی از ایشان چاپ شده است که با پیرهن بدون یقه آخوندی جلوی ویلایش در واشنگتن انداخته است و به ریش من و تو و دوستداران کتاب هم می خندد؛ می نویسم دوستداران کتاب چون مهدی خلجی را در تورنتو، گروهی تحت عنوان "کانون کتاب تورنتو" دعوت می کند! اتفاقاً خانم آل اقا کشف حجاب کرده در ردیف اول در سالن سخن رانی می نشنند و ادای خانم های خانه دار و شوهریار را در می آورد، بازهم می گویم در تورنتو کشف حجاب کرده، چون در عکسی که در روزنامه های ترکیه ای از خانم آل آقا چاپ کردند به خاطر همکاری ایشان با شرکت سپانیر(سپاه-نیرو) برای دورزدن تحریم و ثبت شرکتی به نام دنیز در ترکیه برای این منظور- یعنی دورزدن تحریم ها- ایشان را با "حفظ حجاب اختیاری" ِمنظور ِنظر همکار ایشان مسیح علی نژاد چاپ کرده بودند.
یعنی کسانی که امروز ارشمیدس وار "یافتم یافتم" سر می دهند، آگر واقعن خبرنگار و افشاگر بودند بایستی وقتی روزنامه های ترکیه ای عکس ِ ایشان را با ذکر کامل نام ِ شرکت و مورد اختلاس و رابطه ی شرکت سپانیر و شرکت دنیز نوشتند، در این مورد می نوشتند. آنها از ترس این که خانم علی نژاد الان پروفایل "سلبریتی" دارد و نمیشود در مورد او نوشت ابا داشتند درصورتی که که خانم علی نژاد همیشه قدردان وجه ماهیانه ای که خانم آل آقا در وجه ایشان می نوشتند، هست حتی در کتاب انگلیسی اش The Wind in My Hair هم در مورد ایشان می نویسد: "مرجان شیخ الاسلامی، نویسنده ی ارشد همبستگی(احتمالً روزنامه ی همبستگی) و رئیس دایره سیاسی، قبول کرد که مرا زیر بال و پر خودش بگیرد. در دنیای زورنالیسم که زیر سلطه ی مردان در جهان است، مرجان بلند قامت و زیبا یک استثناء بود که به آن بالا بالاها رسید. او سال ها زخمت و تلاش و همت به کار گرفت تا به آنجا برسد ... درصورتی همه ی تلاش مرجان آل آقا عضویت در لیست کاندیدای زن اصول گرای کرمانشاه و سپس لیست ائتلاف کاندیدای اصولگرای زنان در تهران در انتخابات مجلس و مدام در بازی های اصلاح طلب اصول گرا دور زدن و نیز رانت شوهرش پاسدار مجید باقر نژاد در سپاه پاسداران کرمانشاه و دوستی با آقای جنتی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژادف و نرد دوستی با احمدی نژاد، برای گرفتن اجازی تأسیس خبرگزاری میراث فرهنگی، پله های ترقی را طی کرد نه با کوشش و ممارست خبرنگارانه!
حالا پرونده ی اختلاس در پتروشیمی به راه افتاده است. عده ای از کاربران مجازی بله بُران راه انداخته اند. هنوز بعضی ها از مهدی خلجی نامی نمی برند. مهدی خلجی خودش در تویترش هرکسی از او سئوالی در مورد ارتباطش با خانم آل آقا بشود، به سلاح بایکوت و بلاک منکوبش می کند. و البته هنوز کسی جرأت ربط دادن مسیح معصومه ی علی نژاد، به آل آقا را ندارند. البته هجمه ی هوادران علی نژاد در فضای مجازی شروع شده است، همین هجمه ئی که خبرنکاران را ترسانده بود. آنها به مسیح شان نمی خواهند کلمه ای گفته شود. می گویند :" خوب این چه ربطی به مسیح علی نژاد دارد"؟ و یا این که "رسانه های رژیم از این برخوردهای شما به مسیح علی نژاد که برای آزادی زنان و در افشای رژیم کار می کند، قند توی دلشان اب می شود" به این دوستان که ادعای فرهیختگان را در می آورند، باید گفت روزنامه های رژیم آنقدر مهارت دارند که شما را سرکار می گذارند که حرف های جمیله کدیور و علی مطهری در مورد "حجاب اختیاری" را از رسانه های اپوزیسیون" و البته با صدای معصومه خانم پخش شود تا دیگر کسی از زنان گورخواب صحبت نکند، از بی خانمانی و وضع آشفته شان دم نزند و از بردگی جنسی در خیابان های کشور گربه نشان و نیز کشورهایی چون امارات و ترکیه و عراق و پاکستان و کردستان عراق حرفی نزند زیرا همگی زعامت معصومه خانم را پذیرفته اند که گویا سقف خواستهای زنان "اختیاری کردن حجاب" است و نه حتی لغو حجاب! زهی فرهیختگی!
در همین تورنتو، مسیح علی نژاد در عرض یک ماه دو بار برای سخن رانی می آید، یکی بار آن توسط "کنگره ی ایرانیان کانادا" که شهره است به لابی گری برای رژیم تازیانه و دار، به همراه اقای مهدی خلجی سخنرانی کند( توجه کنید هر دو سخنران از نزدیکان مرجان شیخ الاسلامی ال آقا هستنئد) متن سخنان اقای خلجی را شاید همه ندانند ولی عنوانش که چرا مردم ایران نمی خواهند انقلاب کنند را همگان در سایت ها دیده اند! لابی رژیم فهمیده این ها کی هستند و در خدمت کدام آلترناتیو هستند و برای ترساندن مردم از انقلاب او را دعوت می کنند؛ اما انگار بعضی خود مدعیان چپ و نیز لیبرال نمی دانند! خانم علی نژاد توسط کسانی دعوت شد که سال ها مخالف آن کنگره بودند ولی مخالفتشان از زاویه ای بود که خود نیز زمانی از مدیران دوران رفسنجانی بودند و امروز به یمن دلارهایی که به کانداد آورده اند میهمانانی را در سالن گران قیمت ریچماندهیل سنتر فور پورفورمنس ارت گرد می آورند تا در مورد زنان ایران صحبت کنند؛ سناتور لیندا فروم از ضد زن ترین زنان کابینه ی هارپر و از لابی طرفدار اسرائیل به همراه خانم افشین جم که همسر والاتبار پیتر مکی، راست ترین وزیر کابینه ی هارپر و ایضاً از ضد زن ترین وزیران ارشد کابینه ی هارپر و البته خانم حکاکیان که برای فروش کتاب هایش این روزها به هر جائی می روند و نیز یکی دو نفر دیگر. جدا از مادر خرج چنین برنامه هایی که معمولاً ر ب هست، گروه هوادران نوری علاء که این روزها اسامی مختلف را به عاریه می گیرند و نیز یک فعال اتحادیه ی کارگری کانادا ( و نه فعال کارگری) و سایر سوته دلان عرصه ی سیاسی که در عمرشان چند کتاب جدی نخوانده اند و همیشه خود را آویزان این و یا آن شخصیت ملی و یا مذهبی می کنند پخش می کردند. برای آنها اصلاً مهم نبود که مسیح علی نژاد و یا سناتور لیندا فروم چه گلی به سر زنان ایران می زند؟ آن ها غرق در آن بودند که چند سلبریتی را آورده اند که در باره ی زنان ایران حرف بزنند.
باری عده ای که مدعی فعالیت برای حقوق بشر و زندانیان سیاسی هستند که در عرصه ی مطبوعاتی به رسانه های پرو رژیم چون بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو فردا- جاهائی که مسیح نژاد و خلجی را تکریم می کنند، و نیز رسانه ای چون ایران انترنشنال که به تعریف با بودجه محمد بن سلمان دایر شده، و نیز بنگاه هایی چون میهن تی وی که در آن سعید بهبهانی نامی در حالی که با یک دستش گوش خود را با کیو تیپ پاک می کند از میهمانش که منت گذاشته و در دکان ایشان میکروفون بدست گرفته ، داد سخن می گوید می پرسد نظرت در مورد خانم علی نژاد چیست گرامی؟. تز میمان ایشان نیز مثل دکتر مورد علاقه ی نوجوانی اش -علی شریعتی- بر اساس "حسادت" است، ایشان می گوید : این ها چون خود نتوانسته اند با مایک پمپئو سکرتر امور خارجه امریکا -که رئیس سابق سازمان سیا هم بوده است- ملاقات کنند، حسودیشان می شود، به نظر من(یعنی ایشان) از این نظر بر ایشان ایرادی وارد نیست! این شخص البته امروزه روز آنقدر آبرو باخته است که احتیاجی نیست از او نامی برده شود. همین جناب در برنامه ی سعید بهبهانی، حمله ی تروریست های پاکستانی که به دستور عربستان به عملیات دست زده اند را با حماسه ی سیاهکل مقایسه می کند، و از نیروهای چپی (گویا در ایران) عملیات تروریستی مرزبلوچستان را محکوم کرده اند اما در تهران سالگرد سیاهکل را جشن می گیرند، خرده می گیرد که چه فرقی هست بین این دوعملیات؟ اوج وقاحت را می بینید؟ ایا از چنین کسی انتظاری هست که بیاید و از مسیح علی نژاد و مهدی خلجی و ... سئوال کند که ارتباط شما با عناصر مرتبط با سپاه پاسداران چیست؟
خبرنگارانی که برای خود قبا و ردای رسالت دوختند و از کانون ها و نهادهای قلم نیز عضویت گرفتند اما آنقدر مزخرفات مسیح نژاد را بدون اما و اگر به اشتراک گذاشتند انگار که واقعاً در وجود ایشان مسیحائی یافته بودند. به شخصه چندین بار تلاش کردم به این دوستان تلنگری زده باشم و بدیشان بگویم که این ره که می روند به ترکستان سپاه پاسداران است! اما راستش سپاه پاسداران و بچه های آنان در شهر ما تورنتو آنقدر زیاد شده اند که زیاد نمی توانم از این دوستان هم خرده بگیرم!
این ماجرا به این زودی ها ختم به خیر نمی شود، دلقکی که نام امین فردین را بر خود گذاشته و برنامه ی "پشت پرده" را راه انداخته و در برنامه های اولیه خود نیز معترف بود که با صد و سیما همکار بوده ولی می داند درهای اتحادیه اروپا به روی پناهنده گان قلابی باز است به اروپا رفته و از همان هایم های پناهنده گی شروع می کند به پخش رپرتاژ مثلاً افشاگرانه که آری مرجان شیخ السلامی ال آقا اینقدر میلیون یورو دزدیده و به کانادا گریخته است. یکی نیست از این بابا بپرسد آخر مرجان آل اقا اگر به سپاه پاسدران روی هم نریخته بود از کجا می توانست به خاطر دورزدن تحریم ها به پولی دست پیدا کند؟ وانگهی اگر تو اینقدر خبرنگار حرفه ای هستی؟ چرا یک سال پیش که روزنامه های ترکیه ای اسم و عکس و تفضیلات از مرجان ال اقا چاپ کردند تو در برنامه ی "پشت پرده ی " خود که داعا می کنی با "تیم" پشت پرده" به این کارها دست می زنی، افشاگری نکردی؟
منظورم از ذکر این نمونه، طرح پیش پرده ی شامورتی هایی که در روزها و هفته های آینده خواهد آمد و عده ای برای مطرح کردن خود خواهند گفت آوردم!
در اینمورد دوباره صحبت خواهیم کرد

Comments

Popular posts from this blog

40 سال از ترور شهرام میرانی توسط مزدوران رژیم جمهوری اسلامی مرکب از دانشجویان انجمن های اسلامی و هواران سازمان کثریت گذشت و مادر شهرام هنوز به دنبال پاسخ به سوئا چگر سوزش

ده سال از درگذشت مسعود طاعتی زاده سروقامت ِزندان دهه ی شصت، فدائی خلق ایران و عضو پیشین تیم ملی بسکتبال ایران گذشت.